معافی مانگنے والے کو معاف نہ کرنا



معافی مانگنے والے کو معاف نہ کرنا

سوال : کیا کوئی ایسی حدیث ہے جس میں اللہ کے رسول صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا ہو کہ : اگر کوئی مسلمان دوسرے مسلمان سے معافی مانگے ، اور وہ کہے : میں معاف نہیں کرتا ، تو وہ کل قیامت میں حوض کوثر پر میرے پاس نہ آ ئے .

الجواب بعون الملك الوهاب :
جی ہاں اس طرح کا مضمون مندرجہ ذیل صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کی روایت سے منقول ہے،لیکن ہر ایک سے صحیح سند سے ثابت نہیں  ہے:

1- حضرت عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا (ثابت نہیں)
2- حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ (موضوع)
3- حضرت علی رضی اللہ عنہ (ضعیف جدا)
4- حضرت جابر رضی اللہ عنہ  (لا يثبت)
5- حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ عنہ (ضعيف)

حضرت عائشہ اور حضرت انس کی روایت کے الفاظ یہ ہیں :
(ومن اعتذر إلى أخيه المسلم من شيء بلغه عنه فلم يقبل عُذره لم يَرِدْ عَلَيَّ الحوضَ ) .
حضرت ابو ہریرہ کی روایت اس طرح ہے :
(... ومن أتاه أخوه متنصّلا فليقبل ذلك منه ، مُحِقّا كان أو مُبطِلا ، فإن لم يفعل لم يَرِدْ عليَّ الحوضَ ) . وبنحوه حديث علي .
اورحضرت جابر کی حدیث ہے : ( من تُنُصّل إليه فلم يقبل ، لم يرد عليّ الحوض ) .

مذکورہ روایات کی تخریج اور اسنادی حیثیت :

1- حديث عائشة رضي الله عنها :
رواه الطبراني في "المعجم الأوسط" (6/241) وقال : " لم يرو هذا الحديث عن عامر بن عبد الله بن الزبير إلا عبد الملك بن يحيى بن الزبير ، تفرد به خالد بن يزيد العمري " انتهى .
قال الهيثمي في "مجمع الزوائد" (8/81) : " فيه خالد بن یزيد العمري وهو كذاب " انتهى

2- حدیث أنس بن مالك رضي الله عنه :
أخرجه ابن عساكر في سباعياته -كما قال السيوطي في اللآلئ المصنوعة (2/190)- من طريق أبي هدبة الفارسي ، عن أنس بن مالك .
وأبو هدبة الفارسي هو إبراهيم بن هدبة : وهو كذاب ، قال ابن حبان في المجروحين (1/114) : " إبراهيم بن هدبة ، أبو هدبة ، شيخ يروي عن أنس بن مالك : دجال من الدجاجلة .
وقال الشيخ الألباني في "ضعيف الترغيب" (2/119) : " موضوع " انتهى . وكذا في "السلسلة الضعيفة" (رقم/2043) .

3- حدیث علي رضي الله عنه :
أخرجه الشجري في أماليه ( 2/118) وفي إسناده عبد الصمد بن موسى . قال في الميزان (2/621): يروي مناكير عن جده .

4- حديث جابر رضي الله عنه :
رواه الطبراني في الأوسط ( 1029 ) والحاكم ( 7259) وفي سنده علي بن قتيبة الرفاعي وهو منكر الحديث ، وله أباطيل عن مالك بن أنس ، هذا منها .

5- حدیث أبي هريرة رضي الله عنه :
رواه الحاكم في "المستدرك" (4/154) وقال : " هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه " ، وتعقبه الذهبي بقوله : " بل سويد ضعيف " انتهى .
وسويد بن إبراهيم أبو حاتم صدوق سيء الحفظ .
وقال الشيخ الألباني في "السلسلة الضعيفة" (رقم/2043) : " ضعيف الإسناد " انتهى .

خلاصہ: حضرت ابوہریرہ  والی روایت کا ضعف محتمل ہے ۔ باقی روایات کا اعتبار نہیں ہے۔
اور (لم یرد عليَّ الحوضَ) کا صحیح مطلب ہے : وہ قیامت کے دن میرے حوض پر نہیں آئے گا،اور اس کو جام کوثر نصیب نہیں ہوگا ۔

منقول  ومستفاد من الشاملہ وغیرھا
جمعہ ورتبہ العاجز : محمد طلحہ بلال احمد منیار
11/11/2018


Comments

Popular posts from this blog

جنت میں جانے والے جانور

اللہ تعالی کی رضا اور ناراضگی کی نشانیاں

جزی اللہ محمدا عنا ما ھو اھلہ کی فضیلت