نئے سال کی دعا


سوال : کیا نئے سال کے داخل ہونے پر پڑھنے کی کوئی دعا احادیث میں وارد ہے ؟


الجواب : جی ہاں ، نئےسال کےداخل ہونے پر پڑھنےکی یہ دعاء ہے :

«كَانَ أَصْحَابُ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَتَعَلَّمُونَ هَذَا الدُّعَاءَ إِذَا دَخَلَتِ السَّنَةُ أَوِ الشَّهْرُ :

اللَّهُمَّ أَدْخِلْهُ عَلَيْنَا بِالْأَمْنِ وَالْإِيمَانِ ، وَالسَّلَامَةِ وَالْإِسْلَامِ ، وَرِضْوَانٍ مِنَ الرَّحْمَنِ ، وَجِوَارٍ مِنَ الشَّيْطَانِ »

اس دعاکےبارےمیں روایات کی طرف رجوع کرنے سےمعلوم ھوا کہ : پورےذخیرہ احادیث میں صرف دو صحابہ  کی روایت سے اس دعا میں یہ الفاظ ( اذا دخلت السنة ) یعنی جب سال داخل ہو،اور دعا میں اللَّهُمَّ أَدْخِلْهُ عَلَيْنَاکے الفاظ منقول ہیں ، وہ دو صحابی یہ ہیں :

۱۔   حضرت عبد اللہ بن ھشام رضی اللہ عنہ سے ۔
۲۔  حضرت عبد اللہ بن السائب  رضی اللہ عنہ سے  ۔

ان کےعلاوہ دیگرصحابہ کرام رضی اللہ عنہم جیسے :
حضرت طلحہ بن عبيد الله ، ابن عمر  ،  حدير أبو فروہ 
ان حضرات سے اس طرح کی دعا  چاندکےدیکھنےکےوقت پڑھنامنقول ہے ، نہ مہینہ نہ سال کا ذکر ہے ، اور دعا کا آغاز ( اللَّهُمَّ أهلَّه عَلينا ) سے ہوتا ہے ۔

رہی حضرت عبداللہ بن ہشام رضی اللہ عنہ اورحضرت عبداللہ بن السائب رضی اللہ عنہ کی روایت ، تو ان میں عبداللہ بن ھشام والی روایت دو طرح کی اسانید سے مروی ہے ، ایک مضبوط اور دوسری ضعیف، اور عبد اللہ بن السائب کی روایت ایک ضعیف سندسے، جس کی تفصیل اس طرح سے ہے :

پہلے صحابی (عبداللہ بن ہشام ) کی حدیث کی اسانید:

۱۔ مضبوط سندسے امام بغوی نے اپنی کتاب ’’ معجم الصحابہ ‘‘ میں روایت کیا ہے ، فرمایا :

1539 – حدثني إبراهيم بن هَانىء ،حدثنا أصبَغُ قال : أخبرني ابنُ وَهب ، عن حَيْوَة ، عن أبي عَقيل ، عن جدِّه عبدِ الله بن هشام قال : كان أصحابُ رسولِ الله صلى الله عليه وسلم يتعلَّمون هذا الدعاءَ كما يتعلَّمون القرآنَ إذا دخل الشهرُ أو السنةُ : اللَّهُمَّ أَدْخِلْهُ عَلَيْنَا بِالْأَمْنِ وَالْإِيمَانِ ، وَالسَّلَامَةِ وَالْإِسْلَامِ ، وَجِوَارٍ مِنَ الشَّيْطَانِ ، وَرِضْوَانٍ مِنَ الرَّحْمَنِ .

۲۔ ضعیف سند امام طبرانی کی ہے  ’’ المعجم الاوسط  ‘‘ میں ، فرمایا :

6241 - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الصَّائِغُ قَالَ: نا مَهْدِيُّ بْنُ جَعْفَرٍ الرَّمْلِيُّ قَالَ: نا رِشْدِينُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ أَبِي عُقَيْلٍ زُهْرَةُ بْنُ مَعْبَدٍ، عَنْ جَدِّهِ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ هِشَامٍ قَالَ :  كَانَ أَصْحَابُ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَتَعَلَّمُونَ هَذَا الدُّعَاءَ إِذَا دَخَلَتِ السَّنَةُ أَوِ الشَّهْرُ : اللَّهُمَّ أَدْخِلْهُ عَلَيْنَا بِالْأَمْنِ وَالْإِيمَانِ ، وَالسَّلَامَةِ وَالْإِسْلَامِ ، وَرِضْوَانٍ مِنَ الرَّحْمَنِ ، وَجِوَارٍ مِنَ الشَّيْطَانِ .
لَا يُرْوَى هَذَا الْحَدِيثُ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ هِشَامٍ إِلَّا بِهَذَا الْإِسْنَادِ، تَفَرَّدَ بِهِ رِشْدِينُ بْنُ سَعْدٍ .

امام طبرانی کی سند میں مہدی بن جعفر اور رشدین بن سعد ،دونوں میں محدثین کا کلام ہے ۔اور ملاحظہ فرمائیں کے دونوں روایتوں کا مدار(مجمع  الاسانید) : ابو عقیل زھرۃ بن معبد ہیں، ان سےدو  راویوں نے روایت کی ہے :

۱۔حیوہ بن شریح نے  (بغوی کی معجم الصحابہ میں برقم 1539)۔
۲۔ رشدین بن سعد نے  ( طبرانی کے معجم اوسط میں برقم 6241)۔

حیوہ بن شریح کی ثقاہت پر اتفاق ہے ، تو ان کی متابعت سےرشدین بن سعد کی سند کو تقویت مل گئی ، امام بغوی کی سند کے بقیہ تمام راوی بھی ثقات ہیں،اس لئےحافظ ابن حجر نے (اصابہ ) میں امام بغوی کی سند پر صحت کا حکم لگاتے ہوئےکہا : ( موقوف علی شرط الصحیح )  ۔

لیکن امام بغوی کی سند میں مجھے تامل ہے ، دو باتوں کی وجہ سے :
ایک تو امام طبرانی کی صراحت : (لَا يُرْوَى هَذَا الْحَدِيثُ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ هِشَامٍ إِلَّا بِهَذَا الْإِسْنَادِ، تَفَرَّدَ بِهِ رِشْدِينُ بْنُ سَعْدٍ
دوسری بات وہ جو امام ابن حبان نے ابوعقیل زھرہ بن معبد کے بارے میں کتاب  ’’ الثقات  ‘‘ میں کہی : ( يخطئ ويخطأ عليه ، وَقد قيل إِنَّه من التَّابِعين ، وهو ممن أستخير الله تعالى فيه ) ۔

دوسرے صحابی حضرت عبداللہ بن السائب کی روایت امام خطیب بغدادی کی کتاب ’’ المتفق والمفترق ‘‘میں ، اور امام قوام السنہ اصبہانی کی ’’ الترغیب  ‘‘ میں وارد ہے :

۱۔  خطیب بغدادی کی سند :
776- (5) وعبد الله بن السائب أُرَاه الغفاري :
(862) أخبرنا أبو حازم عمر بن أحمد بن إبراهيم الحافظ بنيسابور،أخبرنا أبو عمرو محمد بن جعفر بن محمد بن مطر المعدل،حدثنا إبراهيم بن علي الذهلي، حدثنا يحيى بن يحيى،أخبرنا عبد الله بن لهيعة،عن زهرة بن معبد،عن عبد الله بن السائب- وكان أدرك النبي صلى الله عليه وسلم - قال : كان أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم يتعلمون هذا الدعاء كما يتعلمون القرآن إذا دخل الشهر والسنة : اللهم ادخله بالأمن والإيمان والسلامة والإسلام وجوار من الشيطان ورضوان من الرحمن.

۲۔  قوام السنہ کی سند اور عنوان باب:
فصل : في الدعاء إذا دخل الشهر والسنة :
1291- أخبرنا أحمد بن علي بن خلف ، أنبأ أبو يعلى المهلبي ، ثنا محمد بن (عبيد) الله بن إبراهيم السليطي ، ثنا إبراهيم بن علي الذهلي ، ثنا يحيى بن يحيى ، أنبأ عبد الله بن لهيعة ، عن زهرة بن معبد ، عن عبد الله بن السائب - رضي الله عنه - وكان قد أدرك النبي صلى الله عليه وسلم قال : ( كان أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم يتعلمون هذا الدعاء كما يتعلمون القرآن إذا دخل الشهر والسنة : اللهم أدخله بالأمن والإيمان والسلامة والإسلام وجِوارٍ من الشيطان ورضوان من الرحمن ) ۔ 

دونوں روایتوں کےمدار ابراھیم بن علی ذھلی ہیں ، اور اس میں ابن لہیعہ کی  متابعت ہے زھرہ بن معبد سے روایت کرنے میں ، اور ابن لہیعہ کی روایات میں طویل کلام ہے ،یہاں پر ابن لہیعہ نے دونوں ( حيوه اور رشدین ) کی مخالفت کرتے ہوئے صحابی کانام عبد اللہ بن ہشام کے بجائے (عبداللہ بن السائب ) ذکر کیاہے ، اب پتہ نہیں کہ یہ حدیث زھرہ بن معبد نے دونوں صحابیوں سےنقل کی ہے ، یا ابن لہیعہ سے صحابی کے نام میں غلطی ہورہی ہے، اس کی تفتیش ضروری ہے۔

ان تمام طرق حدیث  میں لفظ ( سنہ ) وارد ہے ۔اور سال کے داخل ہونے پر پڑھنا بھی معتبر ہے ۔ مزید برآں امام قوام السنہ کےعنوانِ باب سے اس دعا پر( نئے سال کی دعا ) کا عنوان لگانا بھی مناسب ہے ۔
                                                                                
                                                                                               وکتبہ : محمد طلحہ بلال احمد منیار






Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

جنت میں جانے والے جانور

اللہ تعالی کی رضا اور ناراضگی کی نشانیاں

جزی اللہ محمدا عنا ما ھو اھلہ کی فضیلت