معافی مانگنے والے کو معاف نہ کرنا
معافی مانگنے والے کو معاف نہ کرنا
سوال :
کیا کوئی ایسی حدیث ہے جس میں اللہ کے رسول صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا ہو کہ :
اگر کوئی مسلمان دوسرے مسلمان سے معافی مانگے ، اور وہ کہے : میں معاف نہیں کرتا ،
تو وہ کل قیامت میں حوض کوثر پر میرے پاس نہ آ ئے .
الجواب بعون
الملك الوهاب :
جی ہاں اس طرح کا مضمون مندرجہ
ذیل صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کی روایت سے منقول ہے،لیکن ہر ایک سے صحیح سند سے ثابت نہیں ہے:
1- حضرت عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہا (ثابت نہیں)
2- حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ (موضوع)
3- حضرت علی رضی اللہ عنہ (ضعیف جدا)
4- حضرت جابر رضی اللہ عنہ (لا يثبت)
5- حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ عنہ (ضعيف)
حضرت عائشہ اور حضرت انس کی روایت کے الفاظ یہ ہیں :
(ومن اعتذر إلى أخيه المسلم من شيء بلغه عنه فلم يقبل عُذره لم
يَرِدْ عَلَيَّ الحوضَ ) .
حضرت ابو ہریرہ کی
روایت اس طرح ہے :
(... ومن أتاه أخوه متنصّلا فليقبل ذلك منه ، مُحِقّا كان أو
مُبطِلا ، فإن لم يفعل لم يَرِدْ عليَّ الحوضَ ) . وبنحوه حديث علي .
اورحضرت جابر کی حدیث ہے
: ( من تُنُصّل إليه فلم يقبل ، لم يرد عليّ الحوض ) .
مذکورہ روایات کی تخریج
اور اسنادی حیثیت :
1- حديث عائشة رضي الله عنها :
رواه الطبراني في "المعجم
الأوسط" (6/241) وقال : " لم يرو هذا الحديث عن عامر بن عبد الله بن
الزبير إلا عبد الملك بن يحيى بن الزبير ، تفرد به خالد بن يزيد العمري "
انتهى .
قال الهيثمي في "مجمع
الزوائد" (8/81) : " فيه خالد بن یزيد العمري وهو كذاب " انتهى
2- حدیث أنس بن مالك رضي الله عنه :
أخرجه ابن عساكر في سباعياته -كما قال
السيوطي في اللآلئ المصنوعة (2/190)- من طريق أبي هدبة الفارسي ، عن أنس بن مالك .
وأبو هدبة الفارسي هو إبراهيم بن هدبة
: وهو كذاب ، قال ابن حبان في المجروحين (1/114) : " إبراهيم بن هدبة ، أبو
هدبة ، شيخ يروي عن أنس بن مالك : دجال من الدجاجلة .
وقال الشيخ الألباني في "ضعيف
الترغيب" (2/119) : " موضوع " انتهى . وكذا في "السلسلة
الضعيفة" (رقم/2043) .
3- حدیث علي رضي الله عنه :
أخرجه الشجري في أماليه ( 2/118) وفي
إسناده عبد الصمد بن موسى . قال في الميزان (2/621): يروي مناكير عن جده .
4- حديث جابر رضي الله عنه :
رواه الطبراني في الأوسط ( 1029 )
والحاكم ( 7259) وفي سنده علي بن قتيبة الرفاعي وهو منكر الحديث ، وله أباطيل عن
مالك بن أنس ، هذا منها .
5- حدیث أبي هريرة رضي الله عنه :
رواه الحاكم في "المستدرك"
(4/154) وقال : " هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه " ، وتعقبه الذهبي
بقوله : " بل سويد ضعيف " انتهى .
وسويد بن إبراهيم أبو حاتم صدوق سيء
الحفظ .
وقال الشيخ الألباني في "السلسلة
الضعيفة" (رقم/2043) : " ضعيف الإسناد " انتهى .
خلاصہ:
حضرت ابوہریرہ والی روایت کا ضعف محتمل ہے ۔ باقی روایات کا اعتبار نہیں ہے۔
اور (لم یرد عليَّ
الحوضَ) کا صحیح مطلب ہے : وہ قیامت کے دن میرے
حوض پر نہیں آئے گا،اور اس کو جام کوثر نصیب نہیں ہوگا ۔
منقول ومستفاد من الشاملہ وغیرھا
جمعہ ورتبہ العاجز : محمد طلحہ بلال احمد
منیار
11/11/2018
Comments
Post a Comment